Rosa

Idag är det den 28 oktober. Dagen då min äldsta vän Mimmi fyller år, min älskade lillasyster blir ett år äldre, det är endast 130 dagar till Thailand och 57 dagar till Julafton. Tänk er att min lillasyster blir 19 år , lillasyster. Hujedamig! Vilket innebär att jag måste vara 4 år äldre. Gah, nästa gång blir jag 24 och nästa år igen är jag närmre 30 är 20. Ja , men det får en till att må så bra när man tänker så.. Ironin flödar!

Efter jobb ska jag och Gustav ha kvalitets tid innan vi ska hem till Savannah på födelsedagsmiddag. Ikväll ska jag se cancergalan, någon annan som med ska det? Alla har vi sorligt nog någon som gått bort i cancer. Fruktansvärt! Den här jävla sjukdomen är så hemsk. Jag blir så arg på den. Varför finns du? Du tog morfar Jans liv, min Jan. Du har tagit så många andra liv av nära och kära som jag känner. Dumma cancer, försvinn ur denna värld! Jag blir så ledsen när tänker på alla hemska berättelser det finns. Man tänker alltid att det inte kommer hända en själv, men tänk så gör det?

Jag har en vän som berättat hennes historia, hur hon miste någon hon tyckte om. Ofta kan det komma upp i mitt huvud när jag klagar på saker jag inte borde. Jag ska vara glad att jag har friska och fina människor i min omgivning och man ska vara rädd om dom man älskar och ta tillvara på all tid man har tillsammans. Bråka inte och säg inte elaka saker i onödan för man vet aldrig vad som händer här i livet och det är ganska skrämmande. Med det sagt så vill jag skicka en hälsning till min familj, pojkvän och vänner att jag älskar er. Jag säger det för sällan. Men ni är allt och utan er är jag ingen. 



E

Jag håller med, älska och ta hand om varandra!




Kom ihåg mig?