Up up and away

Inatt har jag bara vridit och vänt mig. Har inte kunnat sova för fem öre. Min nacke ömmar, näsan rinner och halsen svider. Hur är det möjligt att jag aldrig kan bli helt frisk? Idag är det skärtorsdag. Då alla häxor åker iväg. 
Det finns en del häxor som jag velat skicka dit direkt. Fast jag bestämmer ju inte vem som är riktig häxa eller inte. För några år sedan slutade min mamma och hennes två vänner med att gå påskkärringar. Det var någon konstig idé dom fick 10 år tidigare och sen har dom bara fortsatt. Dom åker hem till sina vänner och påskar som sedan avslutas hemma hos en av vännerna. 
Hur kul är inte det?
40 bast gammla kärringar som verkligen är kärringar. Dö skalt! Men jag älskar det. 
Vad jag har fått höra så är det vi barn som måste ta tag i detta och fortsätta. Vad säger ni Maja och Sofia. Vår tur nu?

Ikväll blir det kalas hos mormor och helgen kommer bara bestå av massa roligheter med fina vänner. 
Idag känner jag mig väldigt lycklig. 





Kom ihåg mig?