Home, but I dont want to.

Godmorgon! Klockan är just nu 07.00 i skrivandes stund. Jag har varit vaken minst en timme redan. Utan sommartiden så vaknade jag alltså 04.00. Ligger nu och hör Gustav snarka bredvid mig. Jag klarade bara att hålla mig vaken till 21.00 igår. Min ögon sved och kliade. Sa till Gustav att jag bara skulle "vila ögonen" en liten stund. Men både han och jag vet vad det innebär. 

Jag saknar Thailand något sjukt mycket redan. När jag vaknade imorse trodde jag att jag var i vår hotellrum men insög lika snabbt att jag var hemma. Åh! Saknar mamma och Ola. Saknar ALLT! Allt vi gjorde och känslan av att inte ha några måsten. Måsten blev det redan igår då man var tvungen att sortera post, betala räkningar, handla osv. Idag blir det soffhämtning, ringa om ersättning för vårt bagage då jag och Gustav har en extra försäkring på det ifall det händer, passa Tilde och en massa annat. Vill bara vakna, öppna dörrarna till en solig uteplats som är över 30 grader, sätta sig och dricka kaffe, gå 5 metet till min mamma, ha största bekymmert om vilken strand man ska åka till, chilla, dricka drinkar, umgås och bara ta dagen som den kommer. 
Gud vad jag längtar tills nästa gång!

Fick reda på av reseledaren att dom senaste 3 veckorna, dvs dom veckorna vi var där så hade temperaturen höjt med 5-6 grader. Inte konstigt att vi bara kunde ligga i solen i Max 1 timme om dagen innan man kröp in under parasollet. Extremt varmt och kvavt. Men jag har faktiskt hellre det än denna kylan här hemma. Usch och pi!








Kom ihåg mig?